~ AHLAN WA SAHLAN ~ SELAMAT DATANG KE HALAMAN PAS CAWANGAN CHERATING ~ MINDA PEMUDA CHERATING ~ http://pascherating.blogspot.com ~ SYUKRAN JAZILAN ~ TERIMA KASIH ~

Monday, February 20, 2012

Kuliah Maghrib Ust Manan

Alhamdulillah...
Siri Kuliah Maghrib dwi mingguan hari Rabu dapat diteruskan untuk kali ke dua. Walaupun pada peringkat awalnya agak susah untuk menvari penceramah untuk mengisi slot pada hari tersebut akhirnya berjaya juga kami mendapatkan Ketua Pemuda DPPIM Ust Zaki Ibrahim untuk memberi kuliah tersebut. Malangnya pada saat-saat akhir ust Zaki mempunyai program lain yang lebih penting.

Kuliah maghrib tersebut akhirnya diganti oleh Ust Manan. Ust Manan menyentuh pekara-perkara yang mendatangkan bala Allah dalam kuliah beliau. Antara punca turunnya bala yang dinyatakan ustaz adalah apabila harta kerajaan hanya berlegar kepada pemimpin sahaja. Ini samalah yang terjadi pada hari ini di mana kebanyakkan pemimpin mendapatkan keuntungan dari harta kerajaan seperti mana projek lembu NFC oleh keluarga Ketua wanita Umno, Sharizat.

Antara lainnya adalah apabila pemegangan amanah mendapat keuntungan dari amanahnya. Ini jelas kita dapat lihat dari segelintir pemegang amanah yang menggunakan amanah yang diberikan sebagai sumber pendapatan. Banyak lagi antara punca-punca datangnya bala dari Allah yang di huraikan oleh Ust Manan pada malam tersebut.

Kehadiran ahli juga amat memuaskan. Diharapkan program sebegini dapat terus dihidupkan walaupun mendapat tentangan dari mereka yang bencikan perjuangan Islam.

Ust Manan mula menyampaikan kuliah beliau
Antara Hadirin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...