~ AHLAN WA SAHLAN ~ SELAMAT DATANG KE HALAMAN PAS CAWANGAN CHERATING ~ MINDA PEMUDA CHERATING ~ http://pascherating.blogspot.com ~ SYUKRAN JAZILAN ~ TERIMA KASIH ~

Wednesday, February 15, 2012

Say No To Valentine's

Hari Valentine ataupun hari kekasih adalah produk musuh Islam yang diraikan setiap 14 Februari. Ramai remaja Islam yang terpengaruh dengan dakyah ini sehinggakan terjebak ke kancah maksiat. Bagi mereka, pada hari tersebut halal melakukan apa sahaja diatas nama kasih sayang sesama kekasih sehinggakan melahirkan anak luar nikah.

Pemuda PAS Cherating rasa terpanggil untuk mengawal kejadian yang tidak diingini ini dari berlaku di Cherating. Jadi, pada hari tersebut seramai 10 orang pemuda PAS Cherating bersama-sama 3 orang pemuda Chendor melakukan rondaan di sekitar Pantai Cherating. Tujuan kami kesana adalah untuk menasihati sambil mengedar risalah berkaitan dengan Hari kekasih kepada pengunjung remaja di pantai tersebut.

Alhamdulillah, sepanjang rondaan kami tiada pasangan ataupun pengunjung di pantai tersebut. Kebiasaannya Pantai Cherating tidak pernah lengang dari pengungjung baik pada waktu siang mahupun waktu malam. Mungkin kerana telah berlaku kejadian 3 orang lemas di pantai tersebut sehari sebelum itu membuatkan orang ramai tidak berani ke tempat itu.

Walaupun kami tidak dapat berjumpa dengan sesiapa pun pada malam itu, kami menganggapkan misi ini berjaya. Sekurang-kurangnya kami tahu persisiran pantai kami tidak tercemar dengan adengan yang tidak diingini berlaku. Alhamdulillah...

Taklimat & Bacaan al-mathurat oleh Ust Hadi (Ketua Lajnah Dakwah & Tarbiah Pemuda PAS Cherating)
Sampai di pantai yang lengang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...