~ AHLAN WA SAHLAN ~ SELAMAT DATANG KE HALAMAN PAS CAWANGAN CHERATING ~ MINDA PEMUDA CHERATING ~ http://pascherating.blogspot.com ~ SYUKRAN JAZILAN ~ TERIMA KASIH ~

Wednesday, February 8, 2012

JOM Bermotorsikal

Alhamdulillah.. Jelajah Orang Muda (JOM) Bermotosikal untuk mendekati golongan muda telah berjaya digerakkan di peringkat cawangan Cherating pada 6-2-2012 yang lalu. Program ini bertujuan untuk mendekatkan PAS dengan anak muda Cherating. 

Perancangan awalnya, rombongan pemuda PAS Cherating dengan kekuatan 7 orang ahli akan menuju ke pantai Cherating untuk bersama-sama golongan muda di sana bermain bola sepak pantai. Kami bermula dengan solat Asar berjemaah di surau Al-Hidayah dan membaca al-mathurat. Lebih kurang jam 5:30 petang, kami bergerak menuju ke pantai Cherating. Sesampainya kami disana, padang bola masih kosong. Kami menunggu sehingga lebih kurang sehingga pukul 6 petang tetapi kelibat orang muda untuk bermain bola tidak juga kelihatan.

Kami mengambil keputusan untuk pergi ke lokasi lain yang kebiasaannya turut menjadi tumpuan golongan muda. Malangnya tempat tersebut juga kosong. Lokasi terakhir yang menjadi tujuan kami adalah taman permaian Perumahan Cherating Damai.

Alhamdulillah, Terdapat kelompok kecil orang muda sedang bermain sepak takraw. Kami mengambil keputusan untuk duduk lepak disitu sambil melihat mereka bermain. Peluang ini kami ambil untuk beramah mesra dengan pemuda disitu dan mengedar air 100 plus kepada mereka.

Keseluruhan program boleh dianggap berjaya untuk permulaan. Insyaallah, untuk JOM akan datang perancangan dan strategi akan dibuat dengan lebih teratur bagi mencapai sasaran yang ditetapkan. Insyaallah...

Penjelajahan bermula.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...