~ AHLAN WA SAHLAN ~ SELAMAT DATANG KE HALAMAN PAS CAWANGAN CHERATING ~ MINDA PEMUDA CHERATING ~ http://pascherating.blogspot.com ~ SYUKRAN JAZILAN ~ TERIMA KASIH ~

Friday, April 8, 2011

Demonstrasi Bantah Kilang Lynas

1 April 20111 - Pemuda PAS Negeri Pahang hari ini mengadakan satu Demonstrasi Aman Membantah Pembinaan Kilang Rare Earth Lynas di perkarangan Masjid Kariah Balok selepas menunaikan solat Jumaat. Perhimpunan ini diketuai oleh ketua Pemuda Pas Negeri Pahang, Suhaimi Saad dan juga di sertai oleh Pengerusi Negeri PKR Pahang, Dato' Fauzi, ADUN Beserah Yb Syed Muhammad Tuan Lonik, Ketua Pemuda PAS Pusat Ust Nasaruddin Hasan Tantawi dan Pengerusi Penduduk Balok Sdr Andasura Rabu.

Kilang Rare Earth Lynas yang berpengkalan di Australia telah memilih Pahang sebagai pusat pembinaan kilang Rare Earth terbesar di dunia setalah ditolak oleh negara sendiri dan negara China. Kilang yang memproses tanah jarang yang dikeluarkan dari Australia ini dibimbangi penduduk setempat akan pembebasan radioaktif yang membahayakan nyawa dalam jangka masa panjang.

KAMI MENDESAK KERAJAAN PAHANG MEMBATALKAN PROJEK INI DENGAN SEGERA... HIDUP RAKYAT!!!!











No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...