~ AHLAN WA SAHLAN ~ SELAMAT DATANG KE HALAMAN PAS CAWANGAN CHERATING ~ MINDA PEMUDA CHERATING ~ http://pascherating.blogspot.com ~ SYUKRAN JAZILAN ~ TERIMA KASIH ~

Friday, March 11, 2011

Mesyuarat AJK kali 1 2011

YDP, Tim YDP dan Setiausaha

AJK mengemukakan cadangan


10 Mac 2011 - AJK PAS Cherating telah bersidang kali pertama untuk sesi 2011/2013. Mesyuarat ini diadakan di Suarau Al-Hidayah bermula selepas solat Isyak berjemaah. Semua AJK yang dilantik pada mesyuarat agung yang lepas telah hadir bagi menjayakan mesyuarat kali pertama ini.

Mesyuarat ini di mulakan dengan ucapan alu-aluan oleh YDP Cawangan yang baru dilantik iaitu Hj Mustafa. Seterusnya memilih 15 perwakilan ke Mesyuarat Agung Kawasa Indera Mahkota yang dijangkakan akan diadakan pada bulan April. Mesyuarat sebulat suara bersetuju menghantar semua AJK sebagai perwakilan dan sekiranya berlebihan akan didaftarkan sebagai pemerhati.

Agenda seterusnya ialah memilih Ketua lajnah bagi melicinkan perancangan aktiviti parti. Sebanyak 5 lajnah ditubuhkan iaitu Lajnah Politik dan Pilihanraya, Lajnah Tarbiah dan Kepimpinan, Lajnah Penerangan dan Dakwah, Lajnah Kemasyarakatan dan Kebajikan, dan Lajnah Ekonomi. Ketua-ketua yang dilantik serta ahlinya boleh dirujuk pada Organisasi.

Isu dana PASTI at-Taqwa 2 sekali lagi memanaskan mesyuarat pada mala tersebut. Pelbagai cadangan yang diutarakan oleh para AJK antaranya mengadakan majlis minum teh, buat surat mohon derma kepada YB-YB Pakatan Rakyat, menyediakan tabung pada setiap ceramah yang dihadiri AJK dan lain-lain. YDP dengan kuasa veto mengarahkan setiap AJK wajib mengeluarkan infaq RM50 seorang kedalam tabung pembinaan PASTI tersebut. Sumbangan tersebut boleh disalurkan melalui Ketua Pemuda Mohd Nurul Izzat (0139259260) ataupun Bendahari PASTI Tg Zaidi Tg Musa (0199877506).

Dalam sagmen lain-lain hal, Bendahari mencadangkan agar diwujudkan tabung infaq khas bagi dana PAS Cherating. Sumbangan setiap ahli amatlah diperlukan bagi melancarkan setiap aktviti yang dirancang. Naib Ketua Cawangan, Tg Zaidi Tg Musa mencadangkan para ahli PAS agar bergerak secara berjamaah dalam urusan kemasyarakatkan dalam menaikkan syiar Islam dan Parti Islam SeMalaysia. Sehubungan dengan itu, PAS Cherating dengan sebulat suara bersetuju untuk mengadakan aktiviti ziarah 2 minggu sekali ke rumah penduduk kampung. Pada hari Ahad ini 13/3/2011 PAS Cherating akan masuk kampunung ntuk menziarahi seorang penduduk yang dikhabarkan sedang menghidapi penyakit berat. Sesiapa yang berminat untuk menyertai rombongan, bolehlah sama-sama berkumpul di Surau Al-Hidayah pada waktu Asar.

Dalam mesyuarat itu juga, Ketua Pemuda mengumunkan akan mengadakan Msyuarat agung Pemuda PAS Cherating bagi menubuhkan ahli jawatakuasanya yang sendiri pada 19 Mac 2011 selepas solat Isyak di Surau Cherating (Pok Teh Man).

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...