~ AHLAN WA SAHLAN ~ SELAMAT DATANG KE HALAMAN PAS CAWANGAN CHERATING ~ MINDA PEMUDA CHERATING ~ http://pascherating.blogspot.com ~ SYUKRAN JAZILAN ~ TERIMA KASIH ~

Tuesday, May 10, 2011

Usrah Pemuda

Usrah dwi mingguan pemuda PAS Cherating sekali lagi diadakan di Surau Pok Teh Man pada hari Ahad 8 Mei 2011. Pada kali ini usrah tersebut dijalankan dengan solat Asar berjemaah di surau berkenaan. Selepas membincangkan kitab Bahtera Penyelamat karya Fathi Yakan, para pemuda bergotong royong membersihkan kawasan surau tersebut.

Didalam gotong royong tersebut, pemuda berjaya menyelesaikan masalah tandas yang rosak. Dengan sedikit kepakaran pemuda dan semangat kerjasama, tandas tersebut boleh diguna semula oleh para jemaah surau tersebut.

Untuk usrah akan datang, telah diputuskan akan diadakan pada 22 Mei 2011 (Ahad) bertempat di Surau Pok Teh Man bermula selepas Maghrib. Selepas membahas kitab Bahtera Penyelamat serta isu-isu semasa, ahli usrah akan solat Isyak berjemaah. Pada pukul 9 hingga 10 malam, ahli usrah akan bermain futsal di Gelanggang Futsal Hotel Lagend Cherating. Semua ahli usrah diharap dapat menghadirkan diri.

Sedikit gambar sekitar gotong royang tersebut.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...